ПЕРЕЛІК ВИБІРКОВО - ОБОВ’ЯЗКОВИХ КОМПОНЕНТІВ
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ
ВИБІРКОВОГО БЛОКУ
НАРОДНЕ ПІСЕННЕ МИСТЕЦТВО
# п/п |
Семестр |
Назва дисципліни |
Анотація дисципліни |
1. |
IV - V |
Гармонія |
Метою курсу «Гармонія» є розвинення музичного мислення, гармонічного слуху; оволодіння логікою гармонічного розвитку в музичних творах. Основними завданнями вивчення дисципліни «Гармонія» є: надати теоретичні знання щодо формотворчого значення гармонії; навчити розумінню функціональної логіки в музичній будові; оволодіння комплексом ладо-гармонічних засобів, характерних для системи класичного музичного мислення; сформувати навички письмового викладення та гри на фортепіано гармонічних зворотів та послідовностей, навички гармонізації даного голосу; сформувати навички гармонічного аналізу нескладних музичних творів. Перед вивченням дисципліни «Гармонія» необхідно знати такі предмети як: сольфеджіо, музична грамота. |
2. |
Основи джазової гармонії |
Мета дисципліни - розвинути у студентів гарну гармонічну техніку, вміння чути, аналізувати гармонію, вміння самостійно гармонізувати задану мелодію, а також видобувати почуття стилю естрадної та джазової музики. |
|
3. |
V |
Аналіз музичних творів |
Метою навчальної дисципліни “Аналіз музичних творів” є послідовне та систематичне формування у студентів вмінь робити структурний аналіз музичних творів, розкривати їх сутність, жанрові витоки, образний зміст, типові та характерні засоби втілення музичного образу, визначати місце у сучасній культурі. Основними завданнями вивчення дисципліни є: набуття студентами знань з інтонаційно-мовної організації музичної форми та її елементів, властивостей та принципів музичної композиції, стилістичної та жанрової системи музичних творів; оволодіння практичними навичками аналізу музичних творів в єдності форми та змісту, яке може бути використано в подальших заняттях та самостійній творчій роботі майбутніх керівників творчих колективів; виховання художнього смаку, почуття стилю, формування об’єктивних критеріїв оцінювання явищ музичної культури, розвиток творчих здібностей студентів. |
4. |
Музичні форми |
Метою дисципліни “Музичні форми” є короткий курс відомостей про розмаїття структури музичних творів, відповідно їх жанровим напрямкам крізь призму індивідуального композиторського стилю. |
|
5. |
V - VI |
Хорознавство та методика роботи з хором |
Метою навчальної дисципліни «Хорознавство та методика роботи з хором» є знайомство зі специфікою вокально-хорової роботи в академічному, народному та дитячому хорових колективах. Основними завданнями вивчення дисципліни є: засвоєння студентами конкретних знань для опанування диригентсько-хоровою професією. Студенти дізнаються про структуру хорового колективу, технічні можливості партій, головні елементи хорової звучності, особливості будови голосового апарату; оволодіють хорознавчими термінами, що стосуються якостей співацького голосу; будуть розумітися на типах співацьких голосів за класифікацією; опанують теоретичними основами механізму співу. Знання виконавської природи хорового співу допоможе студентам вдосконалити свій музичний смак та хорову майстерність. |
6. |
Методика роботи з дитячим хоровим колективом |
Мета курсу – підготувати майбутніх керівників до вокально-хорової роботи з дитячим хоровим колективом. Зокрема, сформувати здатності: виявляти музичні здібності дітей для подальшої роботи з ними засобами музики і співу над його музичним розвитком; застосовувати під час репетицій відповідну методику роботи над розвитком музичних здібностей дітей; розкривати перед дітьми особливості вокально-хорового твору; досягати мети і завдань навчальної і творчої роботи з окремим учнем (співаком хору), групою учнів (хоровою партією), з дитячим хоровим колективом; здатність коригувати недоліки в музичному розвитку дітей; добирати навчальний репертуар з урахуванням вікових особливостей; аналізувати й інтерпретувати вокально-хоровий твір у процесі його виконання з дитячим хоровим колективом. |
|
7. |
V - VI |
Хорове аранжування |
Дисципліна “Хорове аранжування” є одним з профілюючих зі спеціалізації. Головне завдання курсу - набуття студентами практичних навичок перекладення хорових партитур, а також вокальних творів для різних складів хорів, які зустрічаються в практиці аматорського виконавства і готує студентів до самостійної роботи над репертуаром та його пристосуванням до виконавських і творчих можливостей конкретних самодіяльних колективів. |
8. |
Основи хорової поліфонії |
Завдання дисципліни: вивчення жанрів та форм поліфонічної хорової музики; оволодіння технікою поліфонічного листа; придбання навичок цілісного аналізу музичних явищ у широкому часовому діапазоні - від хорової музики пізнього європейського середньовіччя та епохи Відродження до зразків сучасного багатоголосся та поліфонічних циклів. |
|
9. |
V - VI |
Зарубіжна музична література |
Мета курсу "Зарубіжна музична література": розширення професійного світогляду; вміння усвідомлено і емоційно слухати музику; набування навичок елементарного слухового розбору музичних творів. Студенти навчаться грамотно висловлювати свої думки і враження про музику, про зміст, побудову і виражальні засоби. Ознайомляться з фундаментальними темами західноєвропейської класики, найвидатнішими композиторами сучасної музики. |
10. |
Історія музичного театру |
Музичний театр — це загальна назва різновидів театрального мистецтва, до яких належать опера, балет, оперета, мюзикл. Головними засобами сценічної виразності, за допомогою яких створюються образи персонажів, є спів, танець або навіть їхнє поєднання. Дисципліна “Історія музичного театру” спрямована на висвітлення кожного з його різновидів, основних віх його історико-стилістичного розвитку. |