Приймальна комісія:  email telephon30   telegram color   whatsapp 

Перелік вибіркових дисциплін (Пісенне мистецтво)

ПЕРЕЛІК ВИБІРКОВО - ОБОВ’ЯЗКОВИХ КОМПОНЕНТІВ

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ

ВИБІРКОВОГО БЛОКУ

НАРОДНЕ ПІСЕННЕ МИСТЕЦТВО

# п/п

Семестр

Назва дисципліни

Анотація дисципліни

1.

IV - V

Гармонія

Метою курсу «Гармонія» є розвинення музичного мислення, гармонічного слуху; оволодіння логікою гармонічного розвитку в музичних творах. Основними завданнями вивчення дисципліни «Гармонія» є: надати теоретичні знання щодо формотворчого значення гармонії; навчити розумінню функціональної логіки в музичній будові; оволодіння комплексом ладо-гармонічних засобів, характерних для системи класичного музичного мислення; сформувати навички письмового викладення та гри на фортепіано гармонічних зворотів та послідовностей, навички гармонізації даного голосу; сформувати навички гармонічного аналізу нескладних музичних творів. Перед вивченням дисципліни «Гармонія» необхідно знати такі предмети як: сольфеджіо, музична грамота.

2.

Основи джазової гармонії

Мета дисципліни - розвинути у студентів гарну гармонічну техніку, вміння чути, аналізувати гармонію, вміння самостійно гармонізувати задану мелодію, а також видобувати почуття стилю естрадної та джазової музики.

3.

V

Аналіз музичних творів

Метою  навчальної дисципліни “Аналіз музичних творів” є послідовне та систематичне формування у студентів вмінь робити структурний аналіз музичних творів, розкривати їх сутність, жанрові витоки, образний зміст, типові та характерні засоби втілення музичного образу, визначати місце у сучасній культурі.

Основними завданнями вивчення дисципліни є: набуття студентами знань з інтонаційно-мовної організації музичної форми та її елементів, властивостей та принципів музичної композиції,

стилістичної та жанрової системи музичних творів; оволодіння практичними навичками аналізу музичних творів в єдності форми та змісту, яке може бути використано в подальших заняттях та самостійній творчій роботі майбутніх керівників творчих колективів; виховання художнього смаку, почуття стилю, формування об’єктивних критеріїв оцінювання явищ музичної культури, розвиток творчих здібностей студентів.

4.

Музичні форми

Метою дисципліни “Музичні форми” є короткий курс відомостей про розмаїття структури музичних творів, відповідно їх жанровим напрямкам крізь призму індивідуального композиторського стилю.

5.

V - VI

Хорознавство та методика роботи з хором

Метою навчальної дисципліни «Хорознавство та методика роботи з хором» є знайомство зі специфікою вокально-хорової роботи в академічному, народному та дитячому хорових колективах. Основними завданнями вивчення дисципліни є: засвоєння студентами конкретних знань для опанування диригентсько-хоровою професією. Студенти дізнаються про структуру хорового колективу, технічні можливості партій, головні елементи хорової звучності, особливості будови голосового апарату; оволодіють хорознавчими термінами, що стосуються якостей співацького голосу; будуть розумітися на типах співацьких голосів за класифікацією; опанують теоретичними основами механізму співу. Знання виконавської природи хорового співу допоможе студентам вдосконалити свій музичний смак та хорову майстерність.

6.

Методика роботи з дитячим хоровим колективом

Мета курсу – підготувати майбутніх керівників

до вокально-хорової роботи з дитячим хоровим колективом. Зокрема, сформувати здатності: виявляти музичні здібності дітей для подальшої роботи з ними засобами музики і співу над його музичним розвитком; застосовувати під час репетицій відповідну методику роботи над розвитком музичних здібностей дітей; розкривати перед дітьми особливості вокально-хорового твору; досягати мети і завдань навчальної і творчої роботи з окремим учнем (співаком хору), групою учнів (хоровою партією), з дитячим хоровим колективом; здатність коригувати недоліки в музичному розвитку дітей; добирати навчальний репертуар з урахуванням вікових особливостей; аналізувати й інтерпретувати вокально-хоровий твір у процесі його виконання з дитячим хоровим колективом.

7.

V - VI

Хорове аранжування

Дисципліна “Хорове аранжування” є одним з профілюючих зі спеціалізації. Головне завдання курсу - набуття студентами практичних навичок перекладення хорових партитур, а також вокальних творів для різних складів хорів, які зустрічаються в практиці аматорського виконавства і готує студентів до самостійної роботи над репертуаром та його пристосуванням до виконавських і творчих можливостей конкретних самодіяльних колективів.

8.

Основи хорової поліфонії

Завдання дисципліни: вивчення жанрів та форм поліфонічної хорової музики; оволодіння технікою поліфонічного листа; придбання навичок цілісного аналізу музичних явищ у широкому часовому діапазоні - від хорової музики пізнього європейського середньовіччя та епохи Відродження до зразків сучасного багатоголосся та поліфонічних циклів.

9.

V - VI

Зарубіжна музична література

Мета курсу "Зарубіжна музична література": розширення професійного світогляду; вміння усвідомлено і емоційно слухати музику; набування навичок елементарного слухового розбору музичних творів.

Студенти  навчаться грамотно висловлювати свої думки і враження про музику, про зміст, побудову і виражальні засоби.  Ознайомляться з фундаментальними темами західноєвропейської класики, найвидатнішими композиторами сучасної музики.

10.

Історія музичного театру

Музичний театр — це загальна назва різновидів театрального мистецтва, до яких належать опера, балет, оперета, мюзикл. Головними засобами сценічної виразності, за допомогою яких створюються образи персонажів, є спів, танець або навіть їхнє поєднання. Дисципліна “Історія музичного театру” спрямована на висвітлення кожного з його різновидів, основних віх його історико-стилістичного розвитку.

Продовжуємо інфографіки про основні дати #вступ2025

Вступ до закладів передвищої освіти на основі базової середньої освіти (9 класів)

vstup01 vstup02 vstup03 vstup04 vstup05